Tro på dig själv

Jag tänkte göra ett inlägg om att man ska tro på sig själv, vara sig själv & inte låtas bli kränkad.

Du ska alltid vara dig själv! Folk gillar dig för hur du är inte för vad du försöker bli. Nästan alla har stunder där dom känner sig utanför och inte vågar vara sig själva. När jag bytte skola så försökte jag passa in så bra som möjligt & då var jag inte helt mig själv, men sen när jag började vara mig själv och bara ha kul fick jag en massa vänner. Nästan alla har blivit retade eller kränkta. Om någon säger något taskigt till dig ska du först säga åt personen/personerna att sluta, dom har ingen anledning att säga taskiga saker till dig när du inte har gjort något. Tro på dig själv & våga säga emot! Om det inte hjälper ska du säga till din lärare, föräldrar eller en kurator.
Alla är unika, alla är olika. Tänk inte bara på det negativa i dig utan tänk på allt positivt, det finns alltid något man gillar med sig själv. Du ska aldrig bry dig om vad någon säger till dig, du ska inte ta åt dig. Håll huvudet högt och skit i det & tänk jag duger så som jag är.


Kommentarer
Postat av: jossi

bra skrivet !

2010-10-13 @ 19:29:32
URL: http://annajosefinahrlin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra skrivet!

Vi alla är unika och annorlunda, och om så inte var fallet hur skulle då världen se ut? Man måste kunna acceptera varandra för de olikheter som finns istället för att stöta bort människor p.g.a. bristen av likheter.



De senaste åren har jag faktiskt försökt att hålla mig borta från att passa in. Jag gjorde allt för att passa in för flera år sedan, men det skadade mig mer än vad jag trodde att det skulle göra. Jag antar att chansen är större att man blir accepterad om man omfamnar sig själv och sitt äkta jag ^^

2010-10-13 @ 21:18:47
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Lisa

en nikon d300:_D

2010-10-14 @ 12:38:15
URL: http://lisani.blogg.se/
Postat av: Lena

Bra sagt! flera borde skriva sådana här inlägg, alla behöver bli påminda då och då om detta!



Många tycker att jag är barnslig som skriker, peppar, skrattar, jagar runt olika artister på spelningar runt om i landet, men jag menar varför ska inte jag få göra det jag älskar för? Jag är den jag är och ingen kan göra något åt det!

2010-10-18 @ 11:23:31
URL: http://lenasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

Msn?: (publiceras ej)

Din fina blogg :

Det du har på hjärtat :):

Trackback
RSS 2.0